Terug naar het blogoverzicht
Afspraak maken
20 mei 2020

travelxl_beheer

Maak een afspraak met je reisbureau

Maak een afspraak met je reisbureau

In lijn met de richtlijnen van het RIVM en ANVR biedt TravelXL een afspraaksysteem om het bezoek aan de reisbureaus te reguleren. Het systeem biedt de keuze tussen een fysieke afspraak en een video-TravelCall*(beeldbellen) met het reisbureau.

Een afspraak voor een persoonlijke video-TravelCall of een afspraak op een van de Travelcenters is via de site zo gemaakt. 

"Met de video-TravelCall kan je dan toch persoonlijk met een van onze TravelPlanners vragen stellen over bestaande reizen, over het verplaatsen van reizen, reizen omboeken voor het najaar, voor 2021 mogelijkheden te checken, inspiratie op te doen, etc. zonder aanwezig te zijn op het reisbureau. De keuze van contact is aan de klant", aldus een woordvoerder van TravelXL.

*Geleidelijke introductie naar deelnemende vestigingen in o.a. Lisse, Roosendaal, Venlo, Schaijk, Voorhout, Eersel, Eemnes, Rotterdam-Hillegersberg, Noordwijk, Scheveningen, Schagen, Wateringen, Laren, etc.

Richtlijnen voor een fysiek bezoek op afspraak (RIVM en ANVR)

  • Houd 1,5 meter afstand.
  • Schud geen handen.
  • Maak eerst een afspraak voordat je langskomt.
  • Kom zo mogelijk alleen.
  • Kom alleen op afspraak, kom niet te vroeg en niet te laat en verlaat het reisbureau direct na de afspraak.
  • Blijf thuis als je een van de volgende klachten hebt: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, verhoging (tot 38 C°).
  • Blijf thuis als iemand in jouw huis koorts heeft (vanaf de 38 C°) en/of benauwdheidsklachten, totdat iedereen 24 uur lang klachtenvrij is.
  • Ga voorafgaand aan de afspraak thuis naar het toilet.
  • Was voorafgaand aan de afspraak je handen met zeep, minimaal 20 seconden.
  • Volg altijd de aanwijzingen van het personeel.

Bovenstaande is een handleiding opgesteld voor de zakelijke dienstverlening dat VNO-NCW en MKB-Nederland hebben opgesteld. Uiteraard volgt het reisbureau de richtlijnen zoals opgesteld met als doel om te zorgen dat jij als klant op een veilige manier een reisbureau kan bezoeken. Anderzijds helpt het werknemers om veilig te werken.

Zijn er vragen? vraag dan om details van dit protocol bij het Travelcenter.